maandag 2 maart 2009

De ontdekking van Blogger


Na wat haastig een gmail-account en een weblog aangemaakt te hebben, heb ik veel tijd gestoken in de Flora http://www.hollandflowersfestival.nl/index.php?taal_id=1 en allerlei klussen. Nu eindelijk tijd gemaakt om Blogger wat te verkennen.
Leuke 'tool' (heet dat onder Twitteraars), lijkt mij.
'k Heb al bij mijn collega-collectionneuse gekeken en haar blog bewonderd. Ze heeft een gedicht aan een afbeelding gekoppeld. Als ik een gedicht zie staan, moet ik onwillekeurig toch weer meteen denken aan copyright. Wat is daarvoor geregeld m.b.t. blogs?
Menig Twitteraar plaats tweets met links naar Blogs. Dat lijkt me iets wat ik ook wel zal doen. Ik zit zo aan 140 lettertekens gebakken, dat 100 woorden nog een hele klus is. Het zal wel wennen.

1 opmerking:

  1. Als bij het gedicht een duidelijke bronvermelding staat moet het niet veel problemen geven. Maar om helemaal safe te zijn kan je ook direct linken naar het gedicht op internet.

    Veel succes en plezier de komende weken met 23 Dingen!

    BeantwoordenVerwijderen