zondag 7 juni 2009

Ding 20 Muziek online beluisteren

Toen ik in januari j.l. begon met Twitter, vond ik vrijwel meteen op aanraden van mijn zoon 'Last FM' en even later 'blip.fm'. Helaas is mijn Last FM account beëindigd toen er voor betaald moest worden en ik ben er nog steeds niet uit of ik een betaalde account zal nemen. Het was wel erg prettig om naar cajunmuziek te kunnen luisteren terwijl ik achter de computer zat. Ik heb ingelogd op de account van 23dingen en een aantal cajunsongs toegevoegd.

Op blip.fm heb ik op mijn eigen account ingelogd en ook nog een paar mooie cajun/zydeco-songs gezocht bij mijn favoriete dj’s en gereblipt via Twitter en de laatste dj ook nog een ‘prop’ gegeven. Ik maak tevens gebruik van www.tribeofnoise.com , een rechtenvrije muzieksite, maar daar kan ik niet voor cajunmuziek kiezen, wel voor roots.
Ik heb Deezer geïnstalleerd, een Nederlandse muziekcommunity (goede muziek maar ook video’s), imeem zou ook nog kunnen, die is weer internationaal. Je kunt natuurlijk ook last FM blijven luisteren door een buitenlandse proxyserver te gebruiken (zie blog van mijn zoon). Ik ben niet zo van de proxy's.
Ik heb tenslotte nog even Grooveshark verkend. Deze lijkt me ook prima. Wat je beluistert, kun je in je tweets laten terugkomen.
Of ik toepassingen zie voor de bibliotheek? Het voorbeeld van zoeken.bibliotheek.be verdient wel navolging, vind ik. Heel informatief.

2 opmerkingen:

  1. Ja jammer hè dat last.fm ineens betaald werd. Ik heb mezelf er ook nog steeds niet toe kunnen zetten om een betaald abonnement te nemen. Hoezo Hollands? ;o)))

    BeantwoordenVerwijderen