maandag 15 juni 2009

Ding 22 Bibliotheek 2.0

Afgelopen zaterdag hoorde ik in het radioprogramma Radioonline (ook op Twitter) een twitterende dominee (of was het een pastoor?)van Kerk 2.0. Hij had z’n nieuwe functie verkondigd in een gezelschap waarvan de aanwezigen hem wat glazig aangekeken hadden toen hij 2.0 uitlegde. Ik zie dat helemaal voor me. Wij zijn helemaal klaar voor 2.0, maar is ons publiek dat ook al? Sommige bibliotheken zijn enthousiast begonnen met Twitter –je moet toch ergens beginnen nietwaar- maar er zal heel wat promotie voor nodig zijn om je publiek daadwerkelijk aan het twitteren te krijgen. Misschien ben ik te sceptisch wat het publiek betreft. In ieder geval vind ik dat we web 2.0 in moeten zetten om ons publiek ook op een andere manier tegemoet te treden. We willen meer publiek en bij nieuwe ontwikkelingen willen we niet achter blijven.
Ook het platform van Bibliotheek 2.0 moeten we benutten om onszelf en elkaar te inspireren. In één van mijn vorige blogs verklaarde ik al op Bibliotheek 2.0 deel te hebben genomen aan een discussie. Ik heb rondgesnuffeld en me aangemeld voor de groep Digitaal Inlichtingenwerk. Daar is een levendige discussie over delicious en het archiveren en delen van ‘kennisdingetjes’ aan de gang. Daar rolt vast wel iets goeds uit. Nu we elkaar kunnen vinden, moeten we er iets zinnigs mee doen. Voorwaarts 2.0 dus, kameraden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten