maandag 15 juni 2009

Ding 23 Evaluatie

Enkele van de 23dingen die niet nieuw voor mij waren zoals Twitter, Flickr, online plaatjes bewerken, online muziek beluisteren, podcasts en vodcasts, zal ik blijven gebruiken, maar Twitter en muziek blijven daarvan favoriet.
Nieuwe favorieten zijn bloggen en sociale netwerken.
Het oefenen van dingen, ook als je er wat minder in zag, heeft de blik op Web 2.0 wel verruimd. Collega’s zijn duidelijk enthousiast geworden en ervan overtuigd dat we ‘dingen’ moeten gaan gebruiken in onze bibliotheken. Welke dingen dat dan zijn, daar zijn we vast nog niet zo snel uit. Twitter zal het vast niet worden, want na het uitproberen heb ik maar een paar collega’s frequent zien tweeten.
Librarything was me wel al enigszins bekend, maar heeft me toch nog verrast. Door de toepassing van boekcovers –hetgeen meer tot de verbeelding spreekt dan louter letters- is het verfrissend en het oogt mooi. Graag zie ik hiervan een toepassing voor onze bibliotheken.
Kan er iets verbeterd worden aan 23dingen? Toen we begonnen, vond ik dat Twitter ontbrak. Dat is inmiddels toegevoegd en ik weet niet of we nog iets gemist hebben wat er ook nog in had gemoeten.
23 Dingen was voor mij leerzaam en tijdrovend, maar zeer de moeite waard. Hulde aan de maakster, vertaler en toepassers van deze cursus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten