maandag 4 mei 2009

#Ding 10 Social bookmarking en Delicious

Ik heb me eerst wat ingelezen in het onderwerp en het filmpje van Lee bekeken. Fluitje van een cent, zou je zeggen. Daarna heb ik een eigen account aangemaakt met de gebruikelijke naam en wachtwoord.
Allereerst de bookmarks uit mijn eigen Favorieten laten kopiëren naar mijn Del.icio.us-account. Ging eigenlijk vanzelf. Vervolgens op de account van 23dingen rondgeneusd en bruikbare sites aan mijn account toegevoegd en eigen tags toegekend, zodat het voor mij goed te vinden is allemaal. Vervolgens ben ik gaan zoeken naar de sites die ik ook belangrijk vind, maar heb me beperkt tot één onderwerp: boekhandels. Ik heb niet meteen alles toegankelijk gemaakt voor anderen. Ik wilde eerst even uitproberen hoe het in zijn werk ging.
Van tevoren dacht ik dat Del.icio.us handig zou zijn voor de frontoffice, om voor klanten snel zaken op te zoeken, die niet in de catalogus te vinden zijn. Indeling op tags is handig, maar het overzicht dat je dan op je scherm krijgt, is niet echt overzichtelijk. Jammer! Zou prettig zijn geweest als het zo duidelijk was geweest als een RSS-reader. Misschien moeten we op zoek naar een ander programma om bookmarks te organiseren?

1 opmerking:

  1. Dat vind ik ook een nadeel van delicious. Per tag krijg je je links te zien in volgorde van toevoeging. Dat kan aardig wat scrollen betekenen. Hoe zag je het gebruik van Delicious in de front-office voor je? Als alternatieve zoekmachine voor google?

    BeantwoordenVerwijderen