maandag 18 mei 2009

Ding 15 Podcasts

Met Ding 15 ben ik gauw klaar, want die ken ik al. Al heel lang maak ik hier gebruik van om uitzendingen te kunnen beluisteren op een tijdstip dat het mij uitkomt. Ik zet ze echter nooit op een mp3-speler. Ik fiets voornamelijk in de regio en dan iets in je oren hebben, is gevaarlijk. Toen er vorig jaar hier in de regio een jongen omkwam doordat een vrachtwagen hem niet gezien had en hij met z’n ipod op de auto niet had horen aankomen, vrees ik voor al die jongeren die dat ding op de fiets gebruiken.
Van ’streaming’ uitzendingen maak ik ook wel gebruik, maar daarvan is vaak de (geluids)kwaliteit niet zo geweldig. Geef mij maar podcast. De podcasts die ik regelmatig beluister: TROS Nieuwsshow, vanwege de boekenrubriek die ik vaak net mis wegens boodschappen doen; Radio online (over de nieuwe media); Boeken (op zondag) en Mediaminds. Ik heb ze nu ook aan mijn Google Reader toegevoegd. Op diverse culturele programma’s van Gespod heb ik een abonnement genomen. Programma’s die ik vaak hoor, maar ook wel eens mis. Dat zal nu niet meer gebeuren.
Podcasts bij DOK beluisterd en bij Bibliotheek Waterweg. Zo´n toepassing voor onze bibliotheken? Weet ´t niet, hoor.

3 opmerkingen:

  1. Dit ding heeft je inderdaad niet veel nieuws geleerd ben ik bang. Maar ik haal uit je laatste opmerking dat je podcasts in bibliotheken niet zo ziet zitten? Om interpreteer ik het niet goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou graag nog andere toepassingen door bibliotheken zien, voordat ik definitief overstag ga.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien heb je zelf een paar andere leuke ideeën? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen